Unirea Principatelor Române, cunoscută ca Mica Unire (Marea Unire fiind cea de la 1918), a avut loc la jumătatea secolului al XIX-lea prin unirea statelor Moldova și Țara Românească sub numele Principatele Unite ale Moldovei și Țării Românești. Unirea a fost legată de personalitatea lui Alexandru Ioan Cuza și de alegerea sa ca domnitor al ambelor principate la 5 ianuarie 1859 în Moldova și la 24 ianuarie 1859 în Țara Românească. Procesul, bazat pe puternica apropiere culturală și economică între cele două țări, a început în 1848, odată cu realizarea uniunii vamale între Moldova și Țara Românească, în timpul domniilor lui Mihail Sturdza, respectiv Gheorghe Bibescu. Deznodământul războiului Crimeii a dus la un context european favorabil realizării unirii. Votul popular favorabil unirii în ambele țări, rezultat în urma unor Adunări ad-hoc în 1857 a dus la Convenția de la Paris di
... Detalii... »
In fiecare dintre noi se ascunde un mic ecologist. Fie că ne gândim la viitorul copiilor nostri sau la frumusetea acestei planete pe care o locuim, e bine sa avem o atitudine responsabila in ceea ce priveste consumul de resurse. Ziua a debutat cu discuţii şi o prezentare power point despre apă, efectele şi cauzele poluării, despre ce pot face copiii pentru a păstra şi economisi apa si hartia.
Copiii
Copiii au mai putut răsfoi cărţi, albume, reviste şi pliante pe aceeaşi temă. Momentul culminant al zilei l-au reprezentat diferitele experimente efectuate cu apă, din care ei au putut observa efectele poluării apei.
Rezultatele
S-a constituit ,,patrula apei’’ care a urmarit ca nici un robinet să nu rămână deschis, pentru prevenirea risipei de apă. Fiecare copil a primit ca şi recompensă câte un ecuson în formă de picătură de apă cu mesaj eco despre apă.
Pornind de la importanţa lucrului în echipă cu parinţii, aceştia din urma au construit impreuna cu copiii casute pentru pasarele pe care le-au adus la gradiniţă.
Copiii
Prescolarii au fost foarte entuziasmaţi de realizarea lor iar casuţele pentru păsărele reprezintă o incantare pentru fiecare persoana care vrea să le admire în copăceii din curtea gradiniţei.Bravo copii!
Rezultatele
Copiii au continuat astfel munca de acasă şi la grădiniţă , şi împreună cu educatoarea au ieşit în curtea gradiniţei şi au aşezat casuţele în copăcei cu mult entuziasm şi cu multă compasiune faţă de păsărele.
Pornind de la importanţa lucrului în echipă cu parinţii, aceştia din urma au construit impreuna cu copiii casute pentru pasarele pe care le-au adus la gradiniţă.
Copiii
Prescolarii au fost foarte entuziasmaţi de realizarea lor iar casuţele pentru păsărele reprezintă o incantare pentru fiecare persoana care vrea să le admire în copăceii din curtea gradiniţei.Bravo copii!
Rezultatele
Copiii au continuat astfel munca de acasă şi la grădiniţă , şi împreună cu educatoarea au ieşit în curtea gradiniţei şi au aşezat casuţele în copăcei cu mult entuziasm şi cu multă compasiune faţă de păsărele.
S-a modificat structura anului şcolar 2015 – 2016: vacanța de iarnă durează 3 săptămâni în loc de două
Ministerul Educaţiei a modificat structura anului şcolar 2015 – 2016 pe 10 septembrie, cu 4 zile înainte de începerea şcolii.
Modificările importante:
- Vacanţa de iarnă creşte cu o săptămână, până pe 10 ianuarie (în loc de 3 ianuarie), ajungând la 3 săptămâni în loc de două;
- Semestrul II începe cu o săptămână mai târziu, pe 15 februarie 2016 şi se încheie cu o săptămână mai târziu, pe 24 iunie 2016.
Noua structură aprobată de Ministerul Educaţiei prevede că anul şcolar 2015-2016 are 36 de săptămâni de cursuri, însumând 175 de zile lucrătoare (cu 2 zile mai puţin decât anul trecut). Semestrul I are 18 săptămâni de cursuri, iar semestrul
... Detalii... »